نحوه تولید نبات

نحوه تولید نبات ، پرداه نبات و کاسه نبات

نقش نبات در خانواده های ایرانی

نبات نقش بسیار مهمی در خانه های ایرانی داشته و دارد. قدیم تر ها بچه ها هر مشکل جسمانی که پیدا می کردند مادر ها یه چایی نبات بهشوون می دادند تا مشکلشون رو برطرف کنند، اما هر نباتی خواص درمانی نداره و باید خصوصیات و ویژگی های خاصی باید داشته باشه که بتونه خواص درمانی هم داشته باشه.

نحوه تولید انواع نبات

نحوه تولید پرده نبات ، کاسه نبات و شیره نبات

برای تولید نبات از چند نوع شکر می تونیم استفاده کنیم یک نوع شکر چغندر است که کشاورزی میشه چغندر کاشته میشه و این شکر چغندر بهترین نوع شکر برای تولید نبات است که این نبات تولید شده از چغندر ، نباتی گرم و یک نبات مقوی است.

نوع دیگری از تولید نبات ، تولید نبات از شکر نیشکر است که تفاوت آن در قدرت و اثر قند و خاصیتی است که در نیشکر وجود دارد که کیفیت بیشتر و طعم بهتری دارد. در فرآیند تولید نبات وقتی نبات تولید می شود یه بخشی از تولید نبات که آب و شکر بوده است تبدیل به شیره می شود یعنی هر نوبتی که یک سینی نبات تولید می شود یعنی یه شربتی را آماده کرده ایم که نبات شود این سینی سه محصول به ما خواهد داد که یک محصول آن پرده نبات است یک محصول آن کاسه نبات است و مابین این ها شیره نبات است که آن شیره نبات به نوعی پرت نبات است که رنگ طبیعی آب و شکر در فرآیند پخت و نگهداشت در گرمخانه تبدیل به رنگ طلایی می شود که نباتی درجه یک است که رنگ طبیعی طلایی خودش رو داشته باشه.

نحوه تولید پرده نبات
تولید کاسه نبات

تشخیص کیفیت و مرغوبیت نبات

مواد اولیه نبات اگر فقط آب و شکر باشه به هیچ وجه سفت و زمخت نیست و شما براحتی اگر آن نبات را روی کف دست بگذارید با یک قاشق می توانید آن نبات را براحتی بشکنید که این یکی از راه های تشخیص نبات خوب و مرغوب است و درنتیجه از رنگ و تردی نبات می توان به کیفیت آن پی برد.

شیره نبات

تفاوت خاصیت شکل های مختلف نبات

شیره قند را در قالب می ریزند و بعد از طی فرآیندی نبات تشکیل می شود. نبات کاسه در بالای قالب و نبات اعلای پرده یزد مثال جواهری درخشان در پایین قالب ، اما نبات خوب کدام است ؟

قدیم ها مرسوم بود که خاصیت این نبات ها با هم فرق دارد در صورتی که اصلا این قضیه صحت ندارد و همه آن ها در یک فرآیند پخت شده و در گرمکن نگه داشته شده اند. فقط کاسه نبات بخاطر در پایین سینی تشکیل می شود یک مقدار شیرینی آن بیشتر است وگرنه از نظر تغذیه ای و خاصیتی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

ارسال دیدگاه